Regulamin Klubu UATS Budzich na sezon 2025/2026

§1. Postanowienia ogólne

  • Klub sportowy UATS Budzich (dalej "Klub") jest organizacją działającą na zasadach stowarzyszenia, której celem jest propagowanie tenisa stołowego oraz rozwijanie umiejętności sportowych i społecznych członków Klubu.

  • Członkami Klubu mogą być dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe, które zaakceptowały regulamin Klubu i złożyły deklarację członkowską lub posiadają ważną licencję zawodniczą na dany sezon.

  • Klub działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wewnętrznymi regulacjami Klubu oraz regulaminem Polskiego Związku Tenisa Stołowego.

§2. Członkostwo

  • Warunkiem przystąpienia do Klubu jest wypełnienie i podpisanie deklaracji członkowskiej oraz opłacenie składki członkowskiej lub posiadanie licencji zawodniczej na dany sezon.

  • Członkowie Klubu zobowiązani są do przestrzegania regulaminu, zasad współżycia społecznego i fair play.

  • Klub zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia w poczet członków osoby, która nie spełnia warunków członkostwa lub narusza zasady Klubu.

  • Członkowie Klubu mają prawo uczestniczyć w treningach, zawodach oraz innych wydarzeniach organizowanych przez Klub, zgodnie z ustalonym harmonogramem i zasadami.

  • Udział zawodników w turniejach amatorskich oraz wydarzeniach nieorganizowanych przez MZTS lub PZTS nie wymaga zgody kadry trenerskiej ani Zarządu Klubu.

§3. Zgłaszanie zawodników do zawodów i konsultacji

  • Zgłoszenia zawodników do zawodów, zgrupowań, konsultacji oraz wydarzeń sportowych organizowanych przez MZTS, PZTS lub inne jednostki odbywają się wyłącznie przez kadrę trenerską i Zarząd Klubu.

  • Samodzielne zgłaszanie się zawodnika lub opiekuna do powyższych wydarzeń bez zgody Klubu jest zabronione i może skutkować sankcjami dyscyplinarnymi.

  • Klub ma prawo odmówić zgłoszenia zawodnika, jeśli nie spełnia on warunków szkoleniowych, frekwencyjnych lub organizacyjnych.

  • W przypadku odmowy zgłoszenia zawodnika lub decyzji o anulowaniu współpracy, zawodnik lub opiekun prawny ma prawo złożyć wniosek odwoławczy za pośrednictwem adresu e-mail: klub@uatsbudzichpruszkow.pl. Zarząd Klubu rozpatrzy wniosek w terminie do 7 dni roboczych.

§4. Treningi i zajęcia sportowe

  • Treningi odbywają się zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Klubu.

  • Członkowie zobowiązani są do punktualnego stawiania się na treningach z odpowiednim strojem i sprzętem.

  • Nieobecność należy zgłosić trenerowi z wyprzedzeniem.

  • Trenerzy mogą odmówić uczestnictwa osobom nieprzestrzegającym regulaminu lub zakłócającym zajęcia.

  • Klub zastrzega sobie prawo do odwołania treningów z przyczyn losowych, świąt, decyzji dyrekcji szkoły, wydarzeń szkolnych lub czasowej niedostępności sali. Takie sytuacje nie stanowią podstawy do obniżenia składki ani obowiązku odrabiania treningów.

§5. Anulowanie licencji

  • Klub może wystąpić o anulowanie licencji zawodniczej w przypadku poważnego naruszenia zasad współpracy z Klubem, w szczególności: a) działania bez zgody Klubu w sprawach sportowych, b) wywierania nacisków lub działań pozasportowych w celu uzyskania korzyści, c) ignorowania decyzji trenera i ingerencji w plan treningowy, d) działań naruszających dobre imię Klubu.

  • Decyzja o wystąpieniu do PZTS poprzedzona jest analizą wewnętrzną oraz może być poprzedzona wezwaniem do złożenia wyjaśnień.

  • Osoba zainteresowana może złożyć wniosek odwoławczy na adres: klub@uatsbudzichpruszkow.pl. Zarząd rozpatruje wniosek w terminie do 7 dni roboczych.

§6. Licencja zawodnicza a członkostwo

  • Posiadanie licencji zawodniczej PZTS oznacza aktywne członkostwo w Klubie przez cały sezon.

  • Nie można wypowiedzieć członkostwa w trakcie sezonu mając aktywną licencję.

  • Obowiązuje pełna akceptacja regulaminu oraz obowiązek opłacania składek przez cały sezon.

  • Klub może dochodzić roszczeń w przypadku niewywiązania się z tego obowiązku.

  • Ewentualne odstępstwa od pkt 2 i 3 mogą być zatwierdzone wyłącznie przez Zarząd na pisemny wniosek.

§7. Zasady bezpieczeństwa

  • Członkowie Klubu zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i poleceń trenerów.

  • Klub nie ponosi odpowiedzialności za urazy wynikające z nieprzestrzegania regulaminu.

  • Klub posiada ważną polisę OC obejmującą działalność sportową.

  • Obowiązek wykupienia indywidualnego ubezpieczenia NNW spoczywa na rodzicach/opiekunach prawnych zawodnika.

§8. Opłaty członkowskie

  • Składki członkowskie ustala Zarząd i są płatne do 5. dnia każdego miesiąca z góry.

  • Nieterminowa płatność może skutkować zawieszeniem zawodnika.

  • Rezygnacja z członkostwa nie uprawnia do zwrotu opłaty za bieżący miesiąc.

  • W przypadku uporczywego uchylania się od obowiązku płatności składek, Klub zastrzega sobie prawo do dochodzenia należności na drodze sądowej lub przez firmę windykacyjną.

§9. Przetwarzanie danych osobowych (RODO)

  • Dane osobowe członków Klubu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).

  • Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w deklaracji członkowskiej.

§10. Postanowienia końcowe

  • Regulamin może być zmieniany przez Zarząd Klubu. Zmiany wchodzą w życie po 7 dniach od publikacji na stronie internetowej.

  • W sprawach nieuregulowanych decyduje Zarząd Klubu.

  • Przystąpienie do Klubu oraz posiadanie licencji zawodniczej w barwach Klubu oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz zasad organizacyjnych i wychowawczych.