Regulamin Klubu UATS Budzich na sezon 2025/2026
§1. Postanowienia ogólne
Klub sportowy UATS Budzich (dalej "Klub") jest organizacją działającą na zasadach stowarzyszenia, której celem jest propagowanie tenisa stołowego oraz rozwijanie umiejętności sportowych i społecznych członków Klubu.
Członkami Klubu mogą być dzieci, młodzież oraz osoby dorosłe, które zaakceptowały regulamin Klubu i złożyły deklarację członkowską lub posiadają ważną licencję zawodniczą na dany sezon.
Klub działa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, wewnętrznymi regulacjami Klubu oraz regulaminem Polskiego Związku Tenisa Stołowego.
§2. Członkostwo
Warunkiem przystąpienia do Klubu jest wypełnienie i podpisanie deklaracji członkowskiej oraz opłacenie składki członkowskiej lub posiadanie licencji zawodniczej na dany sezon.
Członkowie Klubu zobowiązani są do przestrzegania regulaminu, zasad współżycia społecznego i fair play.
Klub zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia w poczet członków osoby, która nie spełnia warunków członkostwa lub narusza zasady Klubu.
Członkowie Klubu mają prawo uczestniczyć w treningach, zawodach oraz innych wydarzeniach organizowanych przez Klub, zgodnie z ustalonym harmonogramem i zasadami.
Udział zawodników w turniejach amatorskich oraz wydarzeniach nieorganizowanych przez MZTS lub PZTS nie wymaga zgody kadry trenerskiej ani Zarządu Klubu.
§3. Zgłaszanie zawodników do zawodów i konsultacji
Zgłoszenia zawodników do zawodów, zgrupowań, konsultacji oraz wydarzeń sportowych organizowanych przez MZTS, PZTS lub inne jednostki odbywają się wyłącznie przez kadrę trenerską i Zarząd Klubu.
Samodzielne zgłaszanie się zawodnika lub opiekuna do powyższych wydarzeń bez zgody Klubu jest zabronione i może skutkować sankcjami dyscyplinarnymi.
Klub ma prawo odmówić zgłoszenia zawodnika, jeśli nie spełnia on warunków szkoleniowych, frekwencyjnych lub organizacyjnych.
W przypadku odmowy zgłoszenia zawodnika lub decyzji o anulowaniu współpracy, zawodnik lub opiekun prawny ma prawo złożyć wniosek odwoławczy za pośrednictwem adresu e-mail: klub@uatsbudzichpruszkow.pl. Zarząd Klubu rozpatrzy wniosek w terminie do 7 dni roboczych.
§4. Treningi i zajęcia sportowe
Treningi odbywają się zgodnie z harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Klubu.
Członkowie zobowiązani są do punktualnego stawiania się na treningach z odpowiednim strojem i sprzętem.
Nieobecność należy zgłosić trenerowi z wyprzedzeniem.
Trenerzy mogą odmówić uczestnictwa osobom nieprzestrzegającym regulaminu lub zakłócającym zajęcia.
Klub zastrzega sobie prawo do odwołania treningów z przyczyn losowych, świąt, decyzji dyrekcji szkoły, wydarzeń szkolnych lub czasowej niedostępności sali. Takie sytuacje nie stanowią podstawy do obniżenia składki ani obowiązku odrabiania treningów.
§5. Anulowanie licencji
Klub może wystąpić o anulowanie licencji zawodniczej w przypadku poważnego naruszenia zasad współpracy z Klubem, w szczególności: a) działania bez zgody Klubu w sprawach sportowych, b) wywierania nacisków lub działań pozasportowych w celu uzyskania korzyści, c) ignorowania decyzji trenera i ingerencji w plan treningowy, d) działań naruszających dobre imię Klubu.
Decyzja o wystąpieniu do PZTS poprzedzona jest analizą wewnętrzną oraz może być poprzedzona wezwaniem do złożenia wyjaśnień.
Osoba zainteresowana może złożyć wniosek odwoławczy na adres: klub@uatsbudzichpruszkow.pl. Zarząd rozpatruje wniosek w terminie do 7 dni roboczych.
§6. Licencja zawodnicza a członkostwo
Posiadanie licencji zawodniczej PZTS oznacza aktywne członkostwo w Klubie przez cały sezon.
Nie można wypowiedzieć członkostwa w trakcie sezonu mając aktywną licencję.
Obowiązuje pełna akceptacja regulaminu oraz obowiązek opłacania składek przez cały sezon.
Klub może dochodzić roszczeń w przypadku niewywiązania się z tego obowiązku.
Ewentualne odstępstwa od pkt 2 i 3 mogą być zatwierdzone wyłącznie przez Zarząd na pisemny wniosek.
§7. Zasady bezpieczeństwa
Członkowie Klubu zobowiązani są do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i poleceń trenerów.
Klub nie ponosi odpowiedzialności za urazy wynikające z nieprzestrzegania regulaminu.
Klub posiada ważną polisę OC obejmującą działalność sportową.
Obowiązek wykupienia indywidualnego ubezpieczenia NNW spoczywa na rodzicach/opiekunach prawnych zawodnika.
§8. Opłaty członkowskie
Składki członkowskie ustala Zarząd i są płatne do 5. dnia każdego miesiąca z góry.
Nieterminowa płatność może skutkować zawieszeniem zawodnika.
Rezygnacja z członkostwa nie uprawnia do zwrotu opłaty za bieżący miesiąc.
W przypadku uporczywego uchylania się od obowiązku płatności składek, Klub zastrzega sobie prawo do dochodzenia należności na drodze sądowej lub przez firmę windykacyjną.
§9. Przetwarzanie danych osobowych (RODO)
Dane osobowe członków Klubu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (RODO).
Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w deklaracji członkowskiej.
§10. Postanowienia końcowe
Regulamin może być zmieniany przez Zarząd Klubu. Zmiany wchodzą w życie po 7 dniach od publikacji na stronie internetowej.
W sprawach nieuregulowanych decyduje Zarząd Klubu.
Przystąpienie do Klubu oraz posiadanie licencji zawodniczej w barwach Klubu oznacza akceptację niniejszego regulaminu oraz zasad organizacyjnych i wychowawczych.